Çağrı Merkezi Ses İzolasyonu

Çağrı Merkezi Ses İzolasyonu

Çağrı merkezi ses izolasyonu ile çağrı merkezlerinde yaşanan gürültü kirliliğini ortadan tamamen kaldırabilirsiniz. Çağrı merkezi gürültü kirliliği büyük oranda telefon konuşmalarından kaynaklanmaktadır. Çağrı merkezi çalışanı müşteri ile telefonda konuşurken aynı anda konuşan diğer çalışanların sesi bir uğultu halinde ortamda yayılır. Operatör telefonla görüştüğü kişinin kendi sesini duyamadığı yanılgısı ile refleks olarak ses tonunu yükselterek konuşmaya devam eder.. Bu zincirleme etki diğer çağrı merkezi çalışanlarına da tetikleyerek devam eder. Tam da bu sebepler için çağrı merkezi ses izolasyonu olmazsa olmazlardandır. Sesin uğultu şeklinde yayılmasının başlıca sebepleri vardır. Bunların nedenleri arasında;
1-Ortamdaki yansıtıcı yüzeylerin fazlalığı..
Biraz açarsak; duvar-döşeme ve tavanda yutucu yüzeylerin olmaması. Tavanda alçıpan yüzeyler ile duvarlarda cam yüzeylerin bulunması. Döşemelerin ahşap parke veya seramik yüzeyler ile kaplı olmasıdır.
2-Masaların çağrı merkezi yapısına elverişli olmaması..
Çağrı merkezi ses izolasyonu için pek çok alanda çalışma yapılmalıdır. Çağrı merkezlerinde kullanılan masalar genellikle seslerin yutulmasını sağlamak bakımından yetersizdir. Oturma gruplarında kullanılan seperatörler de ses yutucu malzemelerden daha çok ince bir sünger ve kumaş kaplanarak kullanılır. Genel olarak çalışanların müşteriler ile rahat iletişim kurması yerine mobilyaların görselliğine daha çok önem verilmesi sorunun temelini oluşturur.
3-Hacmin yetersiz olması ve oturma planın yanlış planlanması..
Çağrı merkezlerinde karşılaştığımız bir diğer sorunda çok küçük alanlarda çok fazla çağrı merkezi çalışanı bulunması, düşük tavanlı ofisler ve sıkışık oturma düzeni ile oturma planlarının yanlış planlanmasıdır.
Neler Yapılabilir?
Çağrı merkezi ses izolasyonu ile yankı ve gürültü problemleri çözümü için;
1-) Mümkünse planlama proje aşamasında iken yapılmalıdır
2-) Zeminde seramik, mermer, ahşap parke veya laminant yerine halı kullanılabilir
3-) Duvarlarda dekorasyona uygun kumaş kaplı akustik paneller kullanılabilir
4-) Tavanda ses yutucu paneller veya akustik asma tavan kullanılabilir
5-) Masa aralarında hareketli separatörler veya masa arası bölücü seperatörler kullanılabilir
6-) Çağrı merkezini tavan yüksekliği 2,50 m’den düşük olmayan hacimlerde kurmak gerekir ve oturma planı yaparken masaların araları açılmalı çalışanlar yüz yüze bakacak şekilde oturtulmamalıdır.
Çağrı merkezi ses izolasyonu, call center, ofis, toplantı odası yankı ve gürültü problemi çözümleri için bizimle iletişime geçebilir profesyonel çözüm önerilerimiz ve keşif hizmetimizden faydalanabilirsiniz.
Dilerseniz akustik izolasyon ihtiyacı olan yerinize ait fotoğrafları info@sesyalitim.gen.tr adresine veya 0533 344 42 63 whatsapp iletişim merkezi adresimize iletebilirsiniz.

Bir cevap yazın